Följ Vittras uppväxt och framfart

söndag 31 oktober 2010

Tandömsningen

är i full gång, skönt att bli av med nåldynan. Snart dax att sätta fart på apporteringsträningen och kanske uppletandeträning.

I fredags var jag ute och spårade med Vittra. Tänkte att jag skulle utmana henne lite så jag la 5 föremål på ca 100m, en gammal mössa, 3 pinnar och en leksak på slutet. Inga problem för den fröken inte.
Hon tog upp spåret kanonfint och hittade mössan, vi lekte med den en stund och när jag stoppade undan den så tog hon självmant upp spåret. Första pinnen tänkte hon strunta i men då tjoade jag och började leka med den så andra pinnen var hon kvick med att leta upp. Sen var hon ute och cyklade lite så tredje pinnen ligger kvar i skogen. När vi kom till slutet såg jag hur intensivt hon letade efter leksaken och blev överlycklig när hon hittade den. Om detta håller i sig kommer hon bli en spårgud...Så nöjd!!  :-)

Härom morgonen var Älva så gullig. Hon gick fram till Vittra och sa "gomorron" sen fjompade hon sig och stoppade in huvudet under hakan och magen på Vittra. Sen såg det ut som om hon försökte leka (normalt leker Älva genom att springa). Det såg lite kantigt och ringrostigt ut men jättegulligt. Snart ligger dom väl och brottas på hallgolvet.  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar