Följ Vittras uppväxt och framfart

lördag 9 oktober 2010

Dekorationer och sjuk humor

Vittra har dekorerat om våra köksmöbler. Hörnen på bordet är väääldigt tjusigt avgnagda och tvärslån på några av stolarna är snart genomtuggade. Snyggt värre...men jag hade egentligen inte förväntat mig nått annat. Annars har hon inte förstört så mycket faktiskt.

Har upptäckt att Älva har lite sjuk humor. När vi är ute i skogen så drar hon med sig Vittra på en springtur, sen tvärvänder Älva och springer ner Vittra...skoj va!! Not...
Men Vittra har genomskådat Älva, hon hinner för det mesta undan. Är Vittra en bit ifrån så lägger hon sig platt sen tar hon ett kvickt skutt åtsidan.

Annars är följa John en populär "lek" som Vittra ägnar sig åt. Hon följer Älva som en liten skugga (inte så liten längre) och gör allt som Älva gör. Luktar på samma fläckar osv.

Igår när vi var ute och gick en liten prommis så blev jag lite rörd. Älva fällde öron och viftade med låg svans och stoppade in huvudet under hakan på Vittra. Vittra svarade med att vifta på svansen men hon såg samtidigt lite chockad ut...gulligt var det i alla fall.

Vi vägde hundarna idag: Vittra 10,4kg och Älva 13,9kg.

2 kommentarer:

  1. Glömde jag säga att det är en gnutta bäver i henne?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Ne, precis vad jag också kom fram till, fötterna behöver vila, sitter man och kör och har lite fel vinkel på foten så blir jag lätt trött i den och då börjar det göra ont igen, får bli att vara lugn i några dagar, tror även att jag stukat en stortå då den ömmar lite...

    Ja väldigt bra att vi fick svar på vad det var, men det var ju så konstigt för sedan när vi lämnade henne hos er så har hon ju inte visat att hon haft nå ont... Konstigt det där...

    SvaraRadera