Följ Vittras uppväxt och framfart

söndag 27 mars 2011

Spårfantomen Vittra

Nu har vi äntligen så pass snöfritt att det går att lägga spår.

Igår åkte jag ut i skogen för att lägga spår till Vittra. På vägen ut precis när jag ska svänga av stora vägen in i skogen får jag bromsa, det står ett lodjur i vägen. Kul att se...dom är ju annars väldigt skygga.

Jag la ett ca 300m spår med  4 föremål. Under liggtiden tog vi en prommis. Härligt att få springa av sig tyckte både Vittra och Älva.
Sen var det då dags för spåret, satte på sele o lina och visade på spåret. Vittra tog upp det fint men hade inte hunnit fästa ordentligt när första föremålet dök upp, hon vinglade förbi det. De övriga tre plockade hon fint och lämnade av hos mig. Slutpinnen var extra roligt tyckte Vittra som den bäver hon är.  :-)

Idag blev spåret ca 500m med 6 föremål. Vis av gårdagens miss la jag det första föremålet lite senare. Nu visste hon vad som gällde redan när selen kom på. Tog upp spåret fint och hittade alla 6 föremål. Lika glad över slutpinnen också idag.

Jag är helt lyrisk över hur duktig hon är i spåret, visst märks det att hon är oerfaren när hon får tapp men hon jobbar på hela tiden. Verkligen en naturbegåvning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar