Följ Vittras uppväxt och framfart

onsdag 8 september 2010

Skogen

Kände mig däven igår efter huvudvärk som kom kvällen innan. Så därför blev det inte blivit mycket gjort igår, men Vittra, Älva och jag åkte i alla fall ut i skogen.

Vi knallar runt lite sakteliga och stannar till då och då så att Vittra får vila. Nåja...vila o vila, hon far ju runt som vanligt men då sker det på hennes villkor.
Alla fall så hade vi stannat och jag sa åt Älva att lägga sig. Efter en liten stund får Vittra springfnatt och far runt som en tok och landar rätt på Älva. Vilken reakation det blev...Vittra skrek till innan Älva hunnit reagera. "Shit, nu har jag gjort bort mig, bäst att pipa till i förebyggande syfte" sen far hon iväg med en fräsande Älva efter sig. Nåja, ingen skada skedd...Vittra följer fortfarande Älva som en liten skugga i skogen  :-)

Vi knallar vidare och stannar till igen. Rätt var det är börjar Älva larma och jag tänker genast att det är en älg. Det visar sig vara en ryttare som kommer. Älva bryr sig inte i vanlig ordning, hon larmar och så är det bra sen. Vittra däremot tyckte att det var intressant att studera det där konstiga djuret.

1 kommentar: